2.05.2008

Mardi Gras!

In honor of Mardi Gras, I'm wearing the official colors. Purple long-sleeved tee with a bright yellow cami peeking out from the bottom, green belt around the waist, green leaf earrings, yellow flats. Too adorable. That ain't right. I got lots of love at work for my color coordination. It's so delightful to be so fabulous.

Today is the day I say my fry farewell, my fry goodbye, my au revoir des frites! Oh french fries. How do I love thee? Let me count the ways. (One of my favorite poems EVER!!) One, you are so salty, deliciously clogging my veins. Two, you are so potatoey, driving me insane. Three your slightly crunchy outside, melt in your mouth inside is just so fine. Four, you are just what I want. I will miss you over the next 46 days. Easter Sunday. Easter Sunday. I know I can do it. My last time with you just ended. How I will miss thee. Waffle fries, crinkle cut, shoestring, steak, curly, with seasoning salt, with garlic, with salt and pepper and oregano. With ketchup, with ranch dressing. Beautiful you are to me. "You and me, we never part. Caint no river, caint no sea keep my french fry away from me."

I could go on all day so I'll just stop. I'm trying to fortify myself mentally for the journey. My pastor said every time you find yourself wanting what you've chosen to deny yourself of, pray. My knees shall be very sore, my eyes almost permanently shut if I want fries even 1/2 as much as I eat them now. Oh fries.

OH FRIES!!!

It's also Super! Tuesday! (the name requires exclamation points), as I know you can't escape! One of my coworkers actually said, "What's that?" Another said, "I don't care." Wow. I don't even want that luxury of feeling so ridiculous. You care more about the latest star to go to rehab or jail or wherever than the person who has the ability to shape the future of the country for an indefinite number of years. Please believe with his Supre.meCourt nominations, disregard for human rights, and war policies, we will be feeling the effects of the current one for a long time. Like Ink, I'm more excited about Super! Tuesday! than the Su.perBowl (though I loved the outcome!! Boooo cheaters!!).

My man O is that crack and I can't get enough! YES WE CAN! B.arack the vote, y'all. (Thanks for that Rashan!) I have to wait MONTHS to make my vote count. Amazingly our primary date stayed exactly the same when multiple other states were moving theirs to Super! Tuesday! Insanity. I wish I was able to actually stay awake to watch the returns. I would do it with beer and popcorn, pizza and chicken wings, quesadillas, chips and chipotle salsa, raspberry sorbet. I would go to TOWN!! Instead I will go to work at 1 a.m. and immediately do all the returns and biggest races with a ridiculous amount of joy. Life's good.

20 comments:

Sparkling Red said...

Thanks to you, I have to eat some fries RIGHT NOW! I can't resist your poetic descriptions. If that is how you will be talking to yourself in your head for the next 46 days, you will spend the whole entire time on your knees! ;-)

Rashan Jamal said...

potatoey? who says stuff like that. LOL

I am counting these last 3 hours at work so i can go Barack the vote.

A co worker asked what's Super Tuesday? Is that not common knowledge for some one in the news field? I need them to lose their job immediately!

Epsilonicus said...

You should throw a Super Tuesday party! I know I am going to try and watch the returns. Did you know that Maine had a caucus yesterday???

1969 said...

Do you know that the lack of fries will only make you even more fabulous?

Potatoey? LMAO

Vdizzle said...

LMAO@ the fry montage.

You co-workers are idiots!

Sha Boogie said...

I love the ode to fries, fantastic!..lol And I feel so grown up today, because I voted! (for my boo of course, yes I am Obama's side chick!!)

The Ink said...

Fries from Original's are still the bestest.

Ill be celebrating Super Tuesday with my laptop, cream of wheat, juice and jello.


Gotta love it.

Los Angelista said...

Fries! WHOO! That's a big one! I'm rooting for you. You can do it!

I'm giving up Coke Zero for Lent. My sister tried to convince me to give up chai and I was like...um, someone's been smoking crack!

If Barack wins in California, I will probably cry tears of joy for a week! Maybe longer! I asked a couple of folks, "Did you vote?" and they were all, "Maybe later." Um, no. Take your butt to the polls RIGHT NOW! So irresponsible to not vote!

Open Grove Claudia said...

Hurray for French Fries! Hurray for Lent! I like to give up things that I don't need anymore - like helping people who don't appreciate it - stuff like that. I hadn't given this year's lent much thought - so I best get too it! :)

I'll look forward to hearing about your fry free journey.

Stacie von Kutieboots said...

0that fry soliloquy was insane!!
you should do a haiku. i like haikus :-)

your outfit does sound bomb! yellow flats?? I didn't know you had those!! get it Jameil!

'what's that?' and 'i don't care'
bet.

Karamale said...

race DO matter. vote obama anyway!

Karamale said...

i'm laughin at the folk using words like "montage" and "soliloquy" to describe your featured fry diatribe.

CNEL said...

I haven't had fries in a minute unless Hot Fries count.

I think I'm going to give up cookies for lent, I think.

Thanks to a 7pm class, and a 10pm meeting, I will be using 24 hour cable, Wheat Thins and H20 to make sense of it all.

heartinsanfrancisco said...

You've given up French fries for Lent? It won't be easy. I hope you make it.

I just voted for Obama. It was a thrill to have someone on the ballot whom I really wanted to vote for instead of the usual Tweedledee and Tweedledum conundrum.

It's going to be a long day until the results are in, but I have all my digits crossed.

La said...

I'm giving up fries too :-(


Hold me!!!!!

the joy said...

better you than me chickie boom. im NOT giving up my potatoey goodness. but im praying for you.

SimplEnigma said...

LOL @ ode to fries. I was going to give up potato products (fries, mashed potatoes and hash browns) myself. But opted for ANTM and, erm, extra curricular activities instead.

Re: Super Tuesday...I wish people were more informed about registering as an independent. I know about 4 people who couldn't vote today because they were registered as such.

Sandy C. said...

ROFL at your fry farewell! I shed a little salty tear for you...I would never have the strength to let go, even for a few weeks.

Can you still have onion rings?

jameil1922 said...

pig.. ahem...i mean red... lol. eat some for me! lol. i was already thinking about them at 3 in the morning.

rj... i can absolutely make up words. yay to GA for voting for barack!! she's in engineering but she's in the room hours a day when its being discussed. there's no excuse.

epsi... have you forgotten my schedule? do you know nothing about me? yes i knew abt the maine caucus.

1969... ALLEGEDLY!! Fries, I object on your behalf!!

v... it had to be done. and yes, sometimes they are.

sha... thx & you are very adult!

ink... eh. they're ok. all super celebrations are fab!!

liz... i need all the support i can get!! lmao @ you not giving up chai! too hilarious. you should do it since i'm giving up french fries!! totally the same thing for me!! i'm sad he didn't win in CA but he did such a great job!! i'm so proud!!

claud... get to work!! lol. can't wait to hear what you gave up.

stace... the flats are fab! one day a fry haiku just for you.

kara... call it what you wish!! silly man. I ROCK BARACK!!

cnel... eat fries for me. i'll eat cookies for you. already had one this am.

heart... it certainly won't be easy! yay for obama!! too bad he didn't take cali but i'm still sooo proud! can't wait to also finally cast my vote for someone i actually like.

la... we shall hold each other. clutching one another like we clutch our pearls.

joy... thx!! the support is so fab!

SE... ANTM's not even on!! CHEATING!! i'll take the other one. (don't you love how i'm judging what you should give up for lent? lolol) that's SO why i'm not an independent. so i can vote in primaries. in open primary states it doesn't matter but very few states are.

sandy... thx for the tears!! i don't like onion rings.

yet another black guy said...

okay, did you actually say that "O is that crack"?!